aug
Off

Hvad venter du på? Kom i gang med flugtskydning

Går du og leder efter en ny hobby eller fritidsaktivitet? Måske har du prøvet fodbold, svømning, håndbold, tennis, og mange flere. Men hvad med at prøve noget, som ikke alle går til? Få en god opmærksomhed, når du er ude, og fortæl om din nye hobby nemlig flugtskydning.

Sådan foregår flugtskydning

Den overordnede betegnelse for flugtskydning er, at man sigter efter at ramme et flyvende mål. Du tænker måske på lerdueskydning også kendt som skeetskydning, og det kan nemlig også kan være. Flugtskydning er de seneste år blevet mere og mere populært, og sporten udøves rundt omkring i hele verdenen. Før hen brugte jægerne det som en form for øvelse til inden de skulle på jagt – på den måde var de mere sikker på at ramme deres mål.

Få styr på udstyret

For at kunne gå i gang med flugtskydning, skal du først have udstyret i orden. Det er altid en god idé at købe sig nogle skydebriller, så risikerer du nemlig ikke at få noget i øjnene. Dernæst er det også godt med høreværn, da geværet godt kan eftergive en høj lyd, og på den måde beskytter du dine ører. Nu er det udseendemæssige sikret, så skal du også have styr på geværet og patronerne. Når du har indkøbt disse ting, så er det vigtigt at du har noget at opbevare det i. Det kan være en kasse, kuffert eller noget helt tredje. Det er som udgangspunkt bare vigtigt, at du har et jagttegn, hvis du gerne vil eje geværet og patronerne.

Forkæl dine nye venner til flugtskydning

Som et godt førstehåndsindtryk kan det være en rigtig god idé at medbringe en kage – for hvem kan ikke lide kage? Hos Seestbageri.dk kan du få leveret lækker kage til flugtskydningsforeningen, så du ikke skal slæbe en kage med dig rundt i hele byen.